21 Ocak 2011 Cuma

Melechesh - The Epigenesis (2010)


Bir baştan bir sondan.. Grubun son albümü ile ilki arasında doğal olarak devasa fark var. Oryantal folk etkisi o kadar ağır ki artık rahat rahat grubu black metal sınıfı içine sokamıyorum. Fakat dinlemeden kendimi alıkoyamıyorum da. Özellikle batılı ecnebiler sık sık tekrara dayanan doğu ezgilerinden hoşlanmadıkları için bu albümü biraz eleştiriyorlar. Özellikle Cahit Berkay destekli sözsüz parçaların albümün dinamizmini bozduğunu söylerler. İşin aslı tüm albümü dinlememin en önemli sebeplerinden birisi A Greater Chain of Being adlı enstrümentaldir ki Cahit Berkay'ın (gerçekten kabak kemani gibi otantik sazları çalan o mu bilmiyorum ama albüm İstanbul'da kaydedilmiş) metalcilerle birlikte sözsüz progresif bir proje içine girmesini canı gönülden istedim albümü dinlerken. Tabi bu ecnebilerin dedikleri bir şey daha var. Albüm uzun. Ben de bir şey eklemek istiyorum, şarkıların bir kısmı da gereğinden uzun. Hakveriyorum vallahi. İlginçtir bir kaç parça tam Pentagram tarzı olmuş.
Ve de hastayım, yine.. Bu sene nezle gripten yakamı kurtaramadım vallahi.

8,25/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder