10 Ağustos 2023 Perşembe

Dragon's Dogma: Dark Arisen - Mass Effect 3 - The Dark Detective: A Fumble in the Dark

 

AA mı AB mi bilmiyorum, sıkı bir 3 boyutlu RPG oyunudur. Bir kere değişik. Pawn dediği yardımcı karakterler var, ki birini siz yaratıyorsunuz. Ekibinize aldığınız diğerleri de diğer oyuncuların yarattığı karakterler aslında. Oyun hikayesinde de insan olmaya çalışan bir ırk gibi bir şeylere denk düşüyor. Kendi karakterinizi de güzel kızlar, yakışıklı erkekler şeklinde oluşturabiliyorsunuz. Sınıflar ve içerikler çok uğraşmaya gerektirecek detayda değil, çünkü. Bol bol losyonları, bitkileri, malzemeleri birleştirip yenilerini oluşturacaksınız. Turşu bile kuracaksınız. Oyun çok yeni olmamasına rağmen görüntü kalitesi hiç fena değil. Hikaye başlarda çok tırt. Bir ejderha sizi seçilmiş kişi ilan edip kalbinizi çalıyor. O manada değil, bayağı fiziken alıp gidiyor. Onun peşine köyden çıkıp kente gidiyorsunuz. Sonunda ejderhayla yüzleşince size seçenek sunuyor. Bana sevgilini ver, onu feda et ve yaşamaya devam et, kral ol diyor. Ejderhanın teklifini kabul etmeyip öldürünce bitiş jenereği geçse de oyunu devam ettirebiliyorsunuz. Hikaye de devam ediyor. Pek çok pek çok grind yapma imkanı açılıyor. Zira oyun evreninin tanrısı oluyor ve isterseniz seçilmişlerin döngüsünü sona erdirip canınıza kıyabiliyorsunuz. Yine de kurgu mantıksal olarak delik deşik. Bir Brandon Sanderson öykünmesi var diyebiliriz. Sevdim, dibine kadar da oynadım.

Mass Effect klasik AAAAAA sınıfı bir seri ve 3.cüsü de eksik kalmıyor. İlk ikisini oynadıktan sonra biraz sıkıldığımı itiraf etmem gerek. Bir kere, şu kaynak arama ve gezegenler arası mesafe katetme bir türlü oturmadı, burda da değişikliğe uğramış. İkincisi, bir hata yaptım, önceki oyundaki tecrübeleri yüklemişim. Kral gibi güçlüyüm oyunda, ben dikeliyorum, ekibim savaşıyor. Keyfi kaçtı biraz. Kendi klonumu kovalamam güzel bir değişiklik olsa da parti yapma planları için ortalıklarda dolaşıyorken, artık bir ara vermenin zamanı gerektiğine kanaat getirdim. 


Karanlık yörelerin dedektifleri ikinci sezonda da devam ediyor. İlkini pek sevmiş, pek esprili bulmuştum. Bu ikincisi ise ben de tık etmedi neyse. İlkinin aynısı çünkü. Esprisi şakası da çekilmez hale geldi. Tek fark maceraların bir tık daha uzaması ama bulmacalı oyunları şahsen ben kısa olmasını tercih ederim. Çeyreği kaldı, kafi geldi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder