23 Ekim 2021 Cumartesi

Doğuş - 6. His (2004)

 Bu kadar vakit ayırmaya gerek var mı bilmiyorum ama çok çok kötü değil halbuki diyip zihnime aldığım notları aktarayım. Bir kere inanılmaz bir çeşitlilik gösteriyor ki o geçmiş dönemlerin pop kayıtlarında buna özellikle dikkat edilirdi. Daha başlangıçta belli oluyor , oynak  Roman pop şarkıları sesine çok daha uygun. Doğuş'un kendine has bir ses rengi var ve doğrusu ben hoşlanmıyorum. Peslerin inde dinlenemez olduğunu düşünüyorum. Ama bu şarkılar ki bu aralar böyle oynamalık kafa dağıtmalık alaturka pop şeyleri özlediğimin farkına varmamı sağladı. Özlemek de yanlış bir kelime seçimi. Eskiden sevmişliğim hiç yoktur. Sınır ötesi, darbe yaşamış, 6. his gibi güncelliğe göndermeli sözlerin çok da ciddiye alınacak bir şeyi yok. Minibüs yolculuğuna yakışır kemanlı arabesk şarkıları da Yalnızım isimli şarkısıyla hatırlama şansını buluyoruz ki kendi türü içinde hiç de fena değil bence. Bağlamalı halk müziği formatında Can da sürpriz parçalardan biri. Trakya türküsü Babuna ile birlikte artık bu çeşitliliği kafamın kaldırmadığını idrak ediyorum. Gayet müstakil bağımsız bir paylaşım oldu, içim dışım müsterih.

4,25/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder