7 Ekim 2021 Perşembe

Chen Lei-shi - Spring on a Moonlit River: Music of the Chinese Zither (1984)

 Neşet Ertaş'ı bağlamasıyla dinleyen bir ecnebiyle benzer hissiyatı paylaşıyorum şu an. Batılıları diğer kültürlerin müzikal öğelerini, enstrümanlarını, ezgilerini çalıp çarpıttıkları için bir de kültür emperyalizmiyle suçlamıştık ya. Bu yerel müzikler de kendi otantik dünyalarında çok da cezbedici değil doğrusu. Bu tarz yerel türlerin yalınlık, zor ayırt edilebilen melodiler ve yabancı atmosfer gibi sıfatların evrenselliğini paylaştıkları doğrudur. Yani Çinlilerin burada icrası gerçekleşen kanun benzeri zither yada guzheng enstrümanı yada başka milletlerin başka çalgıları, batılı normlarda popüler bir müzikte kaynaştığı ölçüde benim hoşuma gidiyor, yapacak bir şey yok. Yoksa bir albüm boyunca dirididi din din din Çin klişesi dinlemek pek de bana hitap etmedi. Ama dinleyebiliyorum, test ettim, sorun yok.

5,25/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder