13 Temmuz 2019 Cumartesi

Ursula K. Le Guin - Tanrı Kuşlarıyla Buluşmak

Kederdir anayurdumuz bizim

**

Ah! anne, bir şarkı söylesem yıkılır bütün duvarlar

**

Kaygan Kaya Çayı, Eylül

Tenim
değiyor rüzgara.
Zar kanatlı bir sinek değiyor elime.
Onun için çok
yavaş konuşuyorum.

Elimin altında kayalar sıcak.
Benim için çok
yavaş konuşuyorlar.

Güneşli sular içiyorum.

**

Deniz Kıyısında Bir Çocuk

Rüzgâr, rüzgâr geri ver tüyümü
Deniz, deniz geri ver yüzüğümü
Ölüm, ölüm geri ver annemi
Duysun şarkı söylediğimi.

Şarkı, şarkı git söyle kızıma
Söyle takıyorum o yüzüğü
Uçuyorum kullanarak o tüyü
Bir şahinin kanadından düşürdüğü.

**

Bedenim çivi
ve akbaba.
Nefesim mermi
ve tüy.

Dönüyorum, dönüyorum, geri dönüyorum yerime.
Geriye bıraktığım tek şey kendim.

**
Tuz

Küçük ışıltılı gözleriyle
kaseden bana bakıyor tuz, diyor:
Kurumuş bir denizim ben.
Benim tadımdadır kanın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder