28 Temmuz 2019 Pazar

Allen Ginsberg - Howl, Kaddish ve Öteki Şiirler

hükümetimizdeki ifritler, bağımlılık için Savunma Erken Uyarı Radar Sistemi kadar işe yaramaz bir şok tedavisi geliştirdi.
Ben savunma erken uyarı radar sistemiyim
Bombalardan başka şey görmüyorum

Beat kuşağının efsanevi şairi Allen Ginsberg iki uzun şiiri Uluma ve Kaddish ile tanınıyor. Her ne kadar annesinin ölümü ile hesaplaştığı Kaddish baş yapıtı olarak değerlendirilse de, kitabın önsözünde belirtildiği üzere, Uluma benim için çok daha sarsıcı ve politik açıdan evrensele hitap ediyor. Şiirin hepsini buraya alıntılamak mümkün değil, okuyunuz. Ama ya tek başınıza ya da kafa dengi arkadaşlarınızla. Hadi gel anneciğim süper bir şair buldum gibi parlak fikirler beliriyorsa aklınızda, bel altı organların çokça dillendiği bu şiirlerle anneciğinize ufaktan bir kalp krizi hediye etmiş olabilirsiniz. Benim asıl merak ettiğim şey ise 50'li yılların sonrasında şairin şiir üretip üretmediği. Ayrıca açıklayıcı notlar, önsözler ile birlikte ben baskıyı iyi buldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder