31 Ocak 2018 Çarşamba

Fall Out Boy - Save Rock and Roll (2013)

Albüm kapağından esinlenerek safça derin bir şeyler bekledim. Ama Twenty One Pilots yada Imagine Dragons gibi grupların günümüz müzik piyasasında rock diye tanımlanmasının birdenbire ortaya çıkmadığının kanıtlarını buldum. İki elin avuç içlerinin buluşup alkışla ritim tutmasının çok da ötesine geçmiyor gitar, örneğin. Kısaca albümün ismiyle dalga geçercesine kaydettikleri bu şey rock felan değil. Bu önyargıları aştıktan sonra ise kabul etmek gerekirse oldukça eğlenceli bir pop kaydı bu. Hem senfonik kabaremsi ABBAesque pop, sevilmeyecek gibi değil. Çok kurcalayıp derinlik felan aramayın, misal bir kaç şarkı harmonisinde K-pop mu dinlemişler bile dedim kendi kendime. Vokalin kimi zaman çığırıştığı anlardaki iticiliğine de alıştıktan sonra bir problem yok yani benim açımdan. PAX AM namındaki bonus sidisi ise grubun pop punk köklerini gösteren enteresan ve gelenek olduğu üzere kısa örneklerle dolu. Hani istesek bak böyle de şeyler yaparız ama paranın gözü kör olsun, geçindirecek evimiz, semirtecek sevgülülerimiz var deyolar.

7,0/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder