8 Şubat 2017 Çarşamba

Bohren & der Club of Core - Bohren for Beginners (2016, Comp)

Tam manasıyla dark jazz yapan grup, temposu düşük, yalın, melankolik besteler sunuyor dinleyiciye. Beginners ve Advanced altbaşlıklarına sahip iki CD, grubun diğer albümlerinden toplama şarkıları içeriyor. Ve anlaşıldığı üzere parçaları yeni dinleyicilerin alışma-anlama süreçlerini tahmin ederek sınıflandırmışlar. Bir kaç bin kayıt dinlemiş biri olarak ve de oldukça açık fikirli olmamdan kaynaklı dünya üzerinde değişik değişik musikileri arayıp aşinalık kazanma çabamı da unutmaksızın kendimi ileri seviyede görüyor ve bu derleme çatma kaydın ikinci yarısını kendime daha bir yakıştırıyorum. Yine de yine de gruptan beklentim çok çok daha üst seviyelerdeydi. Şöyle de bir gerçek var ki böyle bir kayıt kendine özgü duygusal bir modla ancak pekişebilir. Ki bu aralar depresif havada kanat çırpmıyorum. Aksi takdirde bu albümü dinlerken bileklerimi kesebilirdim. Ya da mübalağa ettim canım cancağızım. Sözlere sahip tek şarkı Catch My Heart ki mikrofonun konuk efendisi Faith No More'dan bildiğimiz Mike Patton olmakta, albümün en iyisi. Zombies Never Die gibi ilk seferinde parıldayan şarkılar kulağa çarpmakla beraber bu kadar ağır ve yavaş tonlarda minimalist şarkı arasında kendinizi bocalar bulacağınız kesin. Fakat bu benim gibi böğrü kapkara imlenmiş ruhların grubun diskografisini kurcalamasını önleyecek bir durum teşkil etmiyor.

7,50/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder