26 Eylül 2010 Pazar

RE: Sezen Aksu - Bahane (2005)


Yıllardır söylüyorum ben, tavrıyla kişiliğiyle ayrı bir yerde durabilir, dursun durduğu yerde de Sezen Aksu'nun sesi ve müzikalitesi kalmamıştır. Bunu söylemek için ne faşist ne de Fazıl Say olmaya gerek var. Neyse herkes hayatının bir döneminde Sezen Aksu dinlemiştir aforizmasına uymayan ender insanlardanım galiba. Tek tek şapka (şapka kelimesi Rusçadan geçme diye hatılıyorum, çaktırmadan bilgi aktarımı) çıkardığım parçaları elbet mevcut. Ancak tek dinlediğim albümü ahan da bu. Ki son dönemlerde yaptığı en enfes ve gözardı edilen parça Eskidendi,Çok Eskiden'i içeriyor. Hükümsüz ve Ahdım Olsun da ordan burdan kulağıma çalınan parçalar. Ağır, kuul, derin görünen bir müzik. Yine de müzikal tercihini dünyanın dört bir yanına genişletmiş biri için bir şeyler eksik, lezzet mi desem, derin imajı altındaki basitlik mi desem..
Bir ara vakit bulabilirsem bir Sezen Aksu diskografisi yapmam şart aslında. Bu arada bu referandum sonucunun böyle çıkacağını o kadar kanıksamışım ki, sonuçlar açıklandıktan sonra bile buraya bir şey yazmamışım. Elbette oyum hayırdı, şu anda da ilçe bazında evet-hayır haritasını illerle birleştiriyorum. Vakit gelir siteye koyarım artıkın.

5,50/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder