22 Ocak 2023 Pazar

Mass Effect Overlord Night in the Woods Loom Celeste Hidden Through Time Facility 47

 

Mass Effect serisinin üç oyunu güncelleştirilip triloji olarak piyasaya sürülmüş ve Allah razı olsun Amazon tarafından üyelere bedava hediye edilmiş. Oynayıp bitirdiğim oyunun ilki kült statüsüne kavuşmuş zamanında. Her ne kadar teknolojik olarak güncelleme güzel olsa da  gezegenlerin, baskın yapılan depoların birbirini tekrar eden plan ve haritaları biraz usandırıcı. Mimari ise soğuk ve detaysız. Yan görevler uğruna yani timinizi güçlendirme adına sık sık bu gezegenlere uğrayacaksınız. Ama her RPG gibi, sanırım söylemedim, uzayda geçen bir rol yapma oyunu bu, ana bir hikayeyi bitirmeye uğraşıyoruz. Evrendeki tüm organik hayatı yok etmeyi düstur etmiş robotik orduyu çok zorlanmadan yok edeceğiz inşallah. Nihayetinde taze girdiğimiz 2023 senesinin penceresinden aldığı olumlu tepki raddesini abartılı bulmamak zor olsa da inanılmaz rahat ve keyifli bir oyun deneyimine tanık ve sanık olacaksınız. Misal hayata keşke bir 200 sene sonra gelseydim de uzayda yolculuğun sıradanlaştığı bir devirde yaşasaydım diye çocukluğumdan beri hayal ettiğim bir şey var. Neredeyse bu deneyimi birebir yaşayacak bir olanak sunulmuş durumda. Bu yönüyle de hayli heyecan uyandırıcı.

Overlord grafikleri zamana yenik düşmekle birlikte i-na-nıl-maz şirin ve değişik bir oyun. Kötü bir lordsunuz ve hava, su, ateş ve zehir cinsinden müteşekkil bir goblin ordusuna önderlik ediyorsunuz. Maksimum 30-35 kişi ediyor güruhunuz. Hobitler tarafından esir edilen insanlara ve cüceler tarafından esir edilen elflere yardım ediyorsunuz. Tersine bir dünya işte. Yardım ettiğiniz bu ırklara kötü davranıp kötülüğünüze kötülük de katabilirsiniz, iyi kötü de olabilirsiniz. Oynanış liderlik ettiğiniz orduyu yönlendirme üzerine. Siz de savaşa atılabilirsiniz ama canınız kıymetli . Sizin için canınızı seve seve kıyacak bir ordunuz var ama kaynaklar da kısıtlı. Neyse kötü tarafı şu, yönlendirme mekaniğinde zorluklar var ve harita olmaması ve neyi nasıl yapacağınızı denerken aynı bölümü bir kaç kez tekrar eder bulmanız. Bitirmedim son bir kaç bölümde kaldım. O noktaya kadar büyük keyif aldım. Ve daha oynanacak 2.'si var. Overlord 2.

Loom erken dönem 90'lardaamerikadaki efsanevi Lucasfilm macera oyunlarından biri. Özgün bir fantastik kurgu, dört müzikal notaya dayalı özgün ve zorlayıcı bulmacalar. Mesela bir objeyle etkileşime girmek için örneğin o nesneyi açacaksanız "aç" melodisini kapayacaksanız aç melodisinin tersini çalıyorsunuz. Böyle 10-15 komut var ama hikaye boyunca öğreniyorsunuz bunları. Ya da öğrenemiyorsunuz ve interneti kurcalayarak walkhroughlarda vakit harcıyorsunuz. Lucasfilmin diğer oyunları gibi biraz kafa yormanız gerekli yani. Grafiklere çok takmayacaksanız bitirebilmeniz bile mümkün. Bitirdim.

Night in the Woods tam indiekafalar için özellikle amerikalı olanlar için güzel bir oyun, ödüllü aynı zamanda. Animasyon çok hoş, konuşma balonları vessair. Kolejden terk bir kızın taşra kasabasına dönerek arkadaşları ve ailesiyle tekrar ilişki kurmaya çalışması ve arkada da gizemde kalan bir travmanın gölgesinde biraz da metafizik imalar taşıyan lineer bir hikayeyi takip ediyoruz. Hatta oyun demenin ötesinde biraz fazla animasyon film gibi. Neyse ki içinde ufak tefek oyunlar ve bulmacalar içeriyor. Fakat bunalımlı bir kızın draması ile bağlantı kurmakta zorlandığım için devamını getiremedim. Bu arada karakterler gördüğünüz gibi insan görünümünde değil. 

Celeste türü içinde efsanevi bir konuma ulaşmış yeni bir eser olmasına rağmen klasikleşmiş bir oyun. Oyuncuyu kasıtlı olarak zorlaması da bir şeyler başardım hissiyatını bilgisayar oyunlarında yaşamak isteyen oyuncuları memnun ediyor. Öyle bir zorluk ki yine de başarıyla bir sonraki ekrana geçebiliyorsunuz. Ayrıca oyuncuya bazı kolaylıklar sağlayan seçenekler de sunuyor oyun. Ben de buna kanarak 8-9 bölümün en azından birini bitirebilirim diye düşünüyordum ki yanılmışım. Milisaniyeler içinde hopla-zıpla-kafa at tuş kombinasyonlarına arka arkaya basmaya çalıştığımda parmaklarım düğümleniyor benim ve dolayısıyla platform oyunlarında çok başarısızım. Olmuyor yapacak bir şey yok. Hikayesi de güçlü diyorlar ama anlayacak kadar oynayamadım bile. Yine de keyif aldığımı söyleyebilirim.


 Hidden Through Time, yeğenimle oynayabilmek için yüklediğim oyunlardan biri. Taş Devrinden ortaçağa ilerleyen haritalarda kayıp nesneleri tıklayıp buluyoruz. Bu kadar. Çok güzel. Ben oynayıp bitirdim. Viking yada Japon haritalarını da oynamak isterseniz bir ki lira daha harcamanız lazım.

Facility 47 görece yeni olmasına rağmen eski bir oyun türünü temsil ediyor. Bir aksiyon ve enerji ve hareket yok. Bir mekan içinde nesneleri toplayıp o nesnelerle bir şeyler yapıp sonraki mekana geçtiğiniz genelde dedektifçilik yaptığınız ve gizemi bulmaya çalıştığınız seç ve tıkla tarzı bir oyun. The Thing filimini hatırlatır bir atmosfere sahip. Kutuplardan birinde araştırma merkezinde uyanıyorsunuz ve herkes ölmüş yada kayıp. Ne bulmuş olabilir bu bilim adamları. Güzel, fena değil. Sıkıştığınız yerde ipucunu seçiyorsunuz ve size ne yapacağınızı görsel bir şekilde anlatıyor. Bunun adı ipucu olmuyor aslında da neyse. Bayağı sona yaklaşmışken bitirmekten vazgeçtim. Bilimsel deneyler ve bulmacalar bir tık ilgimi kaybetmeme yol açtığı anda. Yaptığınız seçime bağlı olarak iki şekilde sonuçlandığını okudum. Kuul.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder