20 Şubat 2021 Cumartesi

Saor - Forgotten Paths (2019)

Atmosferik melodik black metalin İngiliz (İkoç mu demeli bilemedim) şubesinden Saor'u elimden geldiğince hayal kırıklığına uğratmayacakları inancıyla takip etmeye çalışıyorum. Her ne kadar bir önceki albümlerini kaçırmış olsam da evveliyatlarını Arsaidh oldukları dönemden beri biliyorum. Böyle çoğul konuştuğuma bakmayın, grup tek elemanlılar familyasından. Ama elbette başka müzisyenlerden destek alıyordur. Arada kaçırmış olduğum üçüncü albümlerini es geçtiğimde bir beş senelik farklılığa tanık olduğumda sound anlamındaki değişiklik hemencecik dikkatimi çekiyor. Hala black metal kulvarında at oynatsalar da folk melodiler bayağı bir baskın. Kayıt zaten kısa, bir de son şarkı tamamiyle akustik Kelt terennümü eda ediliyor. Ayrıca keman, flüt (ilk şarkıda böyle bir şeyler var ama emin olamadım) , gayda, arp gibi çalgılar da kayıtta kendine yer bulabilmiş. Metal ile bu denge iyi kurulmuş kurulmasına da geçmişlerine göre yumuşadıkları ve bir melez akıma yöneldikleri aşikar. Müziğe kontrast olacak şekilde sert brütal vokal herkese hitap etmese de ben bayılıyorum. Temiz traşlı hayalperest vokal zaten tahmin edeceğiniz gibi, o da var. İlk şarkıda müziğin bir bölümde blackgaze'e kayması da rastlantı değil. Alcest'den Neige'in şarkıya el atması sözkonusu. Velhasıl epik ve natural atmosferi inşa etmede bir o kadar mahir grubun bu işini de bir türlü kulağımdan uzaklaştıramasam da en iyi işleri de ha budur demeye de cesaret edemem.

7.75/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder