22 Kasım 2011 Salı

Vangelis - Blade Runner (Soundtrack/Bootleg Esper Edition) 1982/1994/2003

Filmi beğenenlerdenseniz müziklerine de pür dikkat kesilmişsinizdir izlerken. Gerçekten de bir o kadar efsanevi bir çalışma bu. Filmi bir kez daha izlemiş gibi oluyorsunuz. Bildiğimiz gibi film ilk çevrildiğinde gişe başarısı felan yapmamış, zamanla kült statüsüne kavuşmuş. Hatta Harrison Ford'la yapılan röportajda da filmin çekim aşamasının oldukça sancılı geçtiği izlenimi edinmiştim. Eh, zor bir yönetmenmiş. Böyle sorunlu bir filmin soundtracki de sorunlu olacak elbette. Öncelikle bu çalışma için hangi yılı yazacağımı da bilemedim.Film 1982 yapımı, satışa çıkmayan kayıtlar da bu yıla ait. Fakat ne oluyor ne ediyor bilmiyorum, Vangelis usta original soundtrack'in yayınlanmasına karşı çıkıyor. Ve bir orkestra Blade Runner yorumu diye bir albüm çıkarıyor, onu geçiyoruz. Yıllar geçtikçe filmin fanları kendi aralarında değişik bootleg kayıtları oluşturup satmaya başlıyor. Hatta bu durum Vangelis'in orjinal albümü çıkarttığı 1994 yılından sonra da hiç yavaşlamıyor. 20 tane felan saydım yani. İşte benim dinlediğim versiyon 2003 senesine ait Esper Edition olarak geçiyor ve iki CDden oluşuyor. Üç aşağı beş yukarı filmde müzik namına iyer alan her melodiyi içermesiyle ve müzikal etkiye sahip konuşma sampleları ile gayet doyurucu bir çalışma. Ben değil herkes söylüyor bunu. Geleceği dinleyin efenim...

10 yafu 10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder