4 Mayıs 2010 Salı

Wyrd - Kalivägi (2009)

Grubun bisürüncü sıradaki bu son albümü sevenleri tarafından yeterli takdir görmemiş. Benim ilk kez dinleyebildiğim bu grubun türü viking-folk metal. Asalım keselim akşam yemeğine yetişelim tarzında bir Amon Amarthlıktan ziyade anam babam vay köyümü yakmışlar oy tarzına daha yakın. Bu sebeple biraz Bathory'yi hatırladım. Albümün en büyük handikapı hem çalgıların tonunda hem de black metal vokalde duyduğumuz tizlik, incelik,düşüklük. İnsan arada bir tok bir şeyler duymak istiyor, Belphegorda olduğu gibi. Grup bir ve ya az kişiden oluşuyor olabilir , bazı anlar biraz da türe bağlı olarak enstrümanlar fazla mekanik geliyor. Alışıyorsunuz, bunlara da alışıyorsunuz. Çünkü benim şahsi fikrim besteler güzel, insanın kulağını çekiyor ve dinlettiriyor. Sözlerin tümden Fince olması da atmosfere atmosfer katıyor. Ben beğendim vallahi. Bir tek albüme adını veren parçayı diğerlerine göre biraz zayıf buldum.
Bu arada İstanbul'da 1 mayıs bu sene .ok güzeldi, yazacak pek bir şey yok. Fotoğraf makinemi getirmediğime pişman oldum.

8,25/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder