29 Mayıs 2010 Cumartesi

Howard Shore - The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring - The Complete Recordings (2001/2005)


Favori filmimin soundtrackini dinleyerek klasik müzik dinleme macerama çakma bir tarzda olsa bile devam ediyorum. Film müziklerine ki klasik-new age sınıfındakileri kastediyorum, bugüne kadar kayıtsız kalmamın sebebi onlardan hoşlanmayacağımı nokta atışıyla tahmin etmem. Çıtayı Yüzüklerin Efendisini seçerek bayağı bir alçalttım. Ancak mükemmelliyetçi biri olduğum için ilk filmin albümü olarak 4 cdlik versiyonu tercih ettim. Evet gayet zor, sanırım filmde geçen tüm müzikler süre kısıtı olmaksızın kaydedilmiş burada. 4 cd diyorum yafu. Bir yerden sonra karada balık ya da bayık olmamanın mümkünatı yok. Bir de nedense coşkulu anların sakatlandığına tanık oluyorum, belki de sadece bana öyle geliyordur ama sound gerilim filmlerini andırıyor. Bir boğuk atmosfer var ki kasvetli. Klostrofobik biriyim zaten. Kaldıramıyorum kardeş. Ayrıca soundtrack'i temsilen Enya'nın May It Be'si gayet pek çok pek çok hatalı bir tercih. Tabi ki Blind Guardian yok Summoning nerde eleştirilerini geçiyorum. Bıdı bıdı yapacağımıza alternatif Yüzüklerin Efendisi albümü yapmak zor olmasa gerek.

7,75+/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder