8 Ekim 2009 Perşembe

Mastodon - Crack the Skye (2009)


Vow, arada sadece bir albümlerini dinlemedim ve geçirdikleri değişim pek bir çarpıcı. Bir kere hardcore vokal gitmiş, clean vokal öyle ahım şahım olmasa bile iyi yönde bir vazgeçiş. Üstelik vokalde destek de sözkonusu. Daha önce yaptıkları sık gitar akor değişimi, tempo değişiklikleri de oluruna bırakılmış. Progresifiz hemi de sert çocuklarız be abi işte bak diye gözüne gözüne sokma durumunda ısrar etmemişler. Hala enerjikler. Sound olarak da anaakıma yaklaştıkları söylenebilinir. Olgunluk? Bana ne! Sadece Oblivion ve Last Baron diyorum, 13 dakikalık Last Baron'u kırpıp biçip nakaratını telefon melodisi olarak kaydettim diyorum (last baron diye bir çığlık duyarsanız ortalık yerde benim telim çalıyor demektir, heh he, bu arada aslında konseptten çıkarttığımdan dolayı melodi beklediğim kadar iyi de tınlamıyor), arada bir let it go diye bağırıyorum, Ghost of Karelia'yi dinlenir hale getiren şey bateridir diyorum, albümün negatif yanı grubun geçmişini bilen ekstrem musiki dinleyicileri için işlerin basitleştirilmiş olması ve sık sık tekrar edilen pasajların karşımıza çıkması diyorum. Yahu amma çok şey diyorum.

8,25+/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder