6 Ekim 2009 Salı

Cobalt - Gin (2009)

amerikan modern black metal grubu Cobalt'ı modernleştiren şey elbet sludge/post-metal mevzusu. Adamların bünyeleri taze black metal'i kabul etmiyor, he he. Neyse güzel yaratıcı ama zor adapte olunan gürültülü bir tarz, basit ve ilginç Hemingway ve hiç duymadığım Hunter S.Thompson adlı diğer bir yazardan esinlenme lirikler. Açılış parçası Gin, kuvvetli ama bir rif dışında bence olağanüstülük içermeyen bir parça. Ardından aslında çok sevdiğim post-metal tarzındaki Dry Body , duygusuz clean vokali , yavaş yavaş sakinlikten çılgınlığa ilerlemesi ve uzun haliyle diğer türdaşlarından ayrılmazken o öznel çıtamı aşamıyor, hani vardır ya o çıta, hep o çıta . Buradaki sorun dinamizmin hatalı olması, yaw 5. dakka oldu bir kopsun şarkı, yok, ohoOoOo.. Ayrıca albümdeki yeri bir yanlış bir doğru, 2. şarkı olması yanlış, bu senenin en yıkıcı ekstrem şarkılarından, yani güzel diyorum, Arsonry'nin öncesinde olması doğru. Arsonry'den sonra 2 dakikalık geçiş parçası ile birlikte Stomach başlıyor, sözler çok aptal, kendisi nefret dolu yani etkileyici. Devamını özetleyeyim, vaktim yok. Şöyleki vokal etkileyici, zira Irak dolaylarında abd askeri. Sansasyon tamam, her halükarda bu grubun geleceği olur. Onun dışında madem bir kombo attak peşindesiniz o zaman kendinize bir mühendis alın. Müzikte hiç sevmem ama buraya mezuralı ölçen biçen yeniden düzenleyen bir adam lazım. Parça sıralamaları (sonlarda örneğin ayağını missisippi ırmağına uzatmış ehtiyar bir zencinin söylediği (ya da öyle bir andırma var) bluesumsu bir şarkının yer alması), uzun ve tekrar ettikçe sıkıcılaşan sludge şarkıları... Bir de ben bu son akımı pek black metal'e konduramıyorum. Klasik black'deki nihilizm kolpadan da olsa komik de olsa bir mistisizm içeriyor. Bu tarz albümler ise bana şımarık bir amerikan veledinin öfke nöbetlerine tutularak Niçe'yi keşfetmesini hatırlatıyor. Ahaha amma da tecavüz ettim adamlara. Halbuki ilk dinleyişlerimde gayet hoşlaşarak vakit geçirmiştim. Galiba çıkan iş iyi olsa da sahip oldukları potansiyelle karşılaştırınca öyle bir hayalkırıklığı yaşadığım.

7,75/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder