23 Eylül 2009 Çarşamba

V.A. (Rolling Stone) - Metal Blast vol.2 - Türkiye'den Heavy Metal (2008)


Hızlı bir şekilde geçelim; Dar-ül Efkar'dan Allah Allah off nidalarıyla gelen meyhane metal örneği Ne Fark Eder Ki? ile açılıyor albüm. Ardından yine Derin6, bu sefer çok da tutmadığım "karşıdan geçerken önce sola sonra sağa sonra yine sola bak" nasihatları ve Helloween'i aşan pozitivitesi ile Kendin Ol şarkısı geliyor. Takip eden parça ise Gargoyle yine yeni yeniden.. March of the Heroes parçası. Ve işte bendenizi biraz heyecanlandıran ilk parça, melodik death grubu Insistence'dan The Filler fazlasıyla "modern" olsa da gayet güzel bir çalışma. Bahadır Uludağlar'ın projelerinden biri olan Groza çalışması bilmiyorum black metal olma iddiaları var mı ama öyle değiller. Denizlere Döneceğim adını taşıyan bu depresif atmosferik parçadan hoşlandığımı söyleyemeyeceğim. Altona'nın Autumn Song'u ise ilgi çekici akustik gitarla ve sakin bir ritimle başlayan progresif bir çalışma. Gürcü kökenli vokal grubun en güçlü yanı olabilir ama hala hoşlanıp hoşlanmadığıma karar veremiyorum, özellikle yüksek oktavda. Hardcore'u Türkçe yapma kararı almış olan Nothwithstanding Gezegen adlı parçaları ile yine beni mutlu mesut yapıyorlar. Geri kalan parçalar ise açıkcası bana çok da hitap etmiyor. Black Tooth, Moribund Oblivion'dan yine Türkçe bir parça, Cenotaph ve Nefastum.

6,50-/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder