25 Ocak 2009 Pazar

H.E.R.R. - The Winter of Constantinople (2004)


Martial industrial türünün bilindik gruplarından biri de daha çok kısaltma adıyla bilinen Heilig Europa! Römisches Reich (Kutsal Avrupa Roma İmparatorluğu gibi birşeye denk geliyor) adlı Hollandalı gruptur. Bizansın düşüşü hakkında yaptıkları bu albüm elbette özel olarak dikkatimi çekti. Öncelikle türünün faşizme kayan eğilimini genel olarak taşımakla birlikte Roma'nın gururlu medeniyetine zihnen bağlı olan Hollandalı grup ek olarak vokalde politik olarak faal tescilli eski faşist yeni nasyonal anarşist ingiliz Troy Southgate ile çalışıyor. Nasyonal anarşizm ise anarşizm ile devlet ve iktidar karşıtı fikirleri paylaşmakla beraber farklı kültürde insanların kendi içlerinde homojen topluluklarda gönüllü ayrılıkçılık ilkesiyle örgütlenmesini savunan ilginç ve küççük bir akım. Aslında anarşizmin mülksüzlerde belirtildiği gibi kültürel bazda insanlar arasındaki tüm farklılıkları yok etme ilkesi bana herzaman itici gelmiştir. Ama bahsettiğim nasyonal anarşizm ise düpedüz aşırı milliyetçiliğin dengesiz bir çocuğu. Fazla kafa yormamak lazım.
Albümde yer alan parçaların bir kısmı endüstriyel ve duyguya seslenen parçalar iken diğer yarısı da neo-klasik parçalardan oluşuyor. Vokal performanı ise daha çok lirik okumaya benzer konuşmayla sergileniyor. Hopes Die in Winter dışındaki parçalar albümün ismine de yansıyan konsept hakkında. Ben özellikle efektlerle süslü ve az ve de biraz folklorik öğelerle bezeli endüstriyel parçalardan hoşlandım. Hopes Die in Winter'a ek olarak açılış parçası The Fall of Constantinople (enemies at the gates!! biz oluyoruz heh heh) ile New Rome pek güzeller. Hagia Sophia ben seni severim çok seni severim gibi enteresan bir ezgimizi içermesi ile Arise ise hissettirdiği yenildim ama gururluyum hissi ilgi çekiyor. Parçaların sözlerine ulaşamamakla birlikte Türk karşıtı unsurların duyabildiğim kadarıyla pek de olmadığını hissediyorum.

7,75/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder