18 Eylül 2022 Pazar

Edvard Grieg - Songs.Lieder (1993)


 Almanların türkülerini uyarladıkları lied formunu Winterreise sayesinde pek sever olmuş idim. Bu tür çok da eser bulunmuyor piyasada. Norveçli besteci Grieg'in eserlerinin Anne Sofie Von Otter tarafından seslendirildiği (bu arada kapakta adı geçen diğer isim Forsberg de piyanonun başında icrasını gerçekleştirmektedir) bu kayıt umut olmakla beraber Winterreise'nin başarısını biraz da bestecisi Schubert'e borçlu olduğuna kanaat getirdim. Demek istediğim şu ki ben bu kaydı özellikle yüksek ve düşük ses dinamizmi açısından da çok beğenemedim. Belki de yazın mevsimsel etkisini arındıramadım, bilemedim. Örneğin dağ köyündeki genç bir kızın romantik aşk deneyimi tam da kadın vokal gerektirirken bu vokalin soprano olması, yine benim soprano seslere karşı hassas olmam sebebiyle ters bir etkide bulundu. Yine de gene de, ara ara açıp arka fon müziği olarak kullandığımda memnun kaldım. Bununla birlikte camiasında sevilen bir kayıt olduğunun bahsini geçirelim. Bilindiği gibi klasik müziğin içine girmede çok başarılı olamadım, bütün boyutlarıyla idrak edebilen bir dinleyicisi de değilim. Bizimkisi keyiften.

6,0/10 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder