16 Şubat 2018 Cuma

Mare Cognitum - Phobos Monolith (2014)

Son yılların gözde atmosferik black metal gruplarından biri Mare Cognitum'a bakınca neden beğenildiğini gayet net anlamakla birlikte tür içinde deprem yarattığına yönelik abartı yorumlara katılamayacağımı söylemeden geçemeyeceğim. Takdir edlmesi gereken şeyleri öncelikle sıralayayım: Tek tabanca bir arkadaştan kurulu grup olmasına rağmen gitar ve bateri programlama (işin doğrusu ne kadar bilgisayar çıktısı ne kadar insan işi bir teyit etme gereksinimi duymadım değil) arkadaşımız, işinde acayip yetenekli olduğunu göstermekte. Bestecilikte ise oldukça sıkı bir iş kotarmış, hiç bir şeyin ucu açıkta kalmıyor. Gitarın tonu hafiften rüyalara dalmış indie rock versiyonuna yakınlaşsa da müziğine yakışmış. Süper bir performans. Isınamadığım noktalara gelince bu tarz vokali sevmiyorum. Hani sizin bile değil komşunun banyosunda kaydedilmiş gibi duran dersem daha anlaşılır olabilir. Bugünün atmosferik black metalini başarıyla temsil ettikleri çok açık olsa da geleceğe uzanabildiğini, konsept olarak ortaya serdiği uzaysı atmosferi sound olarak temsil etme görevinin altından başarıyla kalktığını bendeniz hissedemedim. Belki de başkaları hep böyle böyle konuştuğu için acayip enteresan şeylerin beklentisiyle sarsıldım, bilemeyeceğim. Nihayetinde işini layıkıyla yapan, sıkı sımsıkı bir grup. İçerik olarak değil de yaşadığım tecrübe sebebiyle Mgla'ya benzettim.

7,50++/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder