8 Şubat 2022 Salı

Shu-de - Voices From the Distant Steppe (1994)


 Tuva türkülerini dinleyip de, duyan demiyorum 1 saatini verip de herhangi bir kaydı dinlen mevzu bahis, sevmeyen var mıdır acep? Bu albüm de diğer benzerleri gibi gayet keyifli bir kayıt. Fark nedir? Şudur ki bu albüm daha otantik, avrupalı amerikalı dinleyicilerin beğenisi biraz daha az gözetilmiş gibi. Gibi diyorum, çok da bilmiyorum geçmiş hikayesini bu projenin. Bu sebeple de parçalar delice bir çeşitliliğe sahip. Sound olarak bir konseptin ağırlığını sevenler, ben ben!, için bu değişken duygular biraz kafa karıştırıcı olabiliyor, diğer bir deyişle. Sadece gırtlaktan söyleme teknikleri, ıslık türküleri değil, şaman ayinleri, halk şarkıları da var. Rap gibi bir söz dizisini de duyduk sanki parçalardan birinde. Yalnız bir parantez açayım teknik vokal olarak şu ana kadar dinlediğim en yetkin çalışma belki de bu türü içinde. 

7,50/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder