29 Ekim 2020 Perşembe

Demons & Wizards - III (2020)

Blind Guardian'dan Hansi ve Iced Earth'den John Schaffer'in projesi Demons&Wizards'ın bende yeri her zaman ayrı olmuştur. Türün içinde en iyisi demiş bulunmuştum zamanında bir albümleri için. Şu an aynı albümü dinlesem aynı değerde sever miyim, şüpheliyim. Çünkü zaman akıyor ve beğenilerim değişiyor. Yaşlandık üle! Özellikle power metalde tanık olduğumuz zorlama vokaller artık beni cezbetmiyor örneğin. Besteler sololarla, atmosferik pasajlarıyla, introsu, outrosuyla birlikte arka arkaya sıralanan farklı vokal performansı altında boğuluyor ve besteler nefes almıyor duruma geliyor. Nihayetinde grupta başka müzisyenler olsa bile bu ismini geçirdiğim iki zatın projesi bu. Dolayısıyla vokal ve gitar ağırlığı sadece performansa değil prodüksiyona da hakim. Bateri geride misal,bastırılmış gibi, bir şeyler göstereyim derdi de çok yok zati. Prodüksiyon beğenilmekle birlikte fazla cilalı, fazla iyi, statik, düz. Duygularla birlikte yürümüyor gibi hissediyorum, bu yüzden şarkılar bestedeki duygusal değişkenliği yeterince ifade edemiyor gibi. Bu işlerden anlamam ama akustik ağırlıklı bir şarkı ya da balad ile ful gaz taralamalı bir şarkıya aynı şekilde yaklaşmamak lazım diyebilirim. Buna dikkat ederek mikslemişlerse bile sonuç yine de o kadar belirgin değil. Neyse ki parçaların enstrümantal yorumlarını içeren bonus sidisini de dinleme fırsatı buldum. Resmen kaydın aslında kötü olmadığının teyidi oldu. Bu bonus sidiyi aslından daha fazla sevdim desem Metal tanrıları beni çarpar mı bilemem. Haksızlık etmemek lazım bestelerin en az yarısı keyifli dinleme sunmakta, ta ki stop tuşuna basana kadar. (walkman diye bir şeyde dinliyormuş gibi yazalım nostalji olsun ) Çünkü geriye hafızamızda pek de bir şey kalmıyor sonrasında. Tabi nispeten diye ekleyeyim, neye nispet? Türdaş grupların işlerine ve kendi geçmişlerine. 

7,50-/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder