26 Ekim 2019 Cumartesi

ANOHNI - Hopelessness (2016)

Albüm kapağının saçmalığını bir kalemde geçiyorum. Doğuştan ismi Anthony Hegarty olan ve cinsiyet değiştirdiğini sandığım sanatçı arkadaşımız hakikaten de etkileyici bir ses tınısına sahip. Hercules and Love Affair grubunda da dinleme imkanı bulduğum arkadaşın yapıtlarından hoşlanmak için kendimi zorlasam da, sesinden dolayı, bestecilik açısından çuvalladığını ve indie-hipster anlayıştan sakatlandığını düşüyorum. Elektronik destekli yavaş tempolarda pop soundu tanımlama olarak ilk aklıma gelen sıfatlar. Lirik açıdan ise hayli sol liberal politik muhalif duruş sergilemekte. Albümdeki şarkılardan birinin ismi Obama bir diğeri de Drone Bomb Me, düşünün artık. Sözleri irdeleme gereği bile duymadım. Politik şarkılar yazmanın işitsel ve görsel bütünlük içinde sansasyonal bir iddianın ifadesi olarak başarıyı tüm anlamıyla yakalaması gerektiğini düşünüyorum. Moderniteden ziyade romantizmin etkisi altındayım bu konuyla ilintili olarak. Elektronik dumtıslar eşliğinde ağıtımsı şikayetleri dinlemeyi garipsiyorum. Bu mükemmelliyeti yakalayamadığı ölçüde üzerimde güçlü bir etki bırakmada zayıf kalacaktır. Ha, kötü mü, değil elbet.

6,50/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder