2 Aralık 2018 Pazar

Telvin - Telvin (2006)

Erkan Oğur, Turgut Alp Bekoğlu ve İlkin Deniz öncülüğünde kurulan bu prestijli caz grubu tek
kaydıyla proje olmanın ötesine geçemese de zamanında konserlere de çıkma fırsatı bulmuş. Caz dediysek Anadolu ve atmosfer olarak da hafiften tasavvufun izlerini duyumsamak mümkün. Benim gibi iki-üç senedir az az caz dinlemeye başlayanlar için bu uzun kayıt özellikle ilk yarısı ile içine girememe gibi bir problemi taşımakta. Elbette sanatçıların virtüozluğuna diyecek bir şey yok, hele ki bestelerin çoğunun doğaçlama eseri olduğu biliniyorken. Diğer yandan tekrar etmek gerekirse tecrübeli caz dinleyicinin kulağında çok daha farklı anlamlar kazanacağı bir gerçek bu albümün. Bateri ve bastan ziyade Erkan Oğur gitarını alışageldik formların dışında çalmasıyla dikkat çekiyor. Ayrıca kaydın sonlarında ritim arttıkça kafanızda görsellik de canlanmakta. Devamını getirmek isterseniz konser kayıtlarına yuğtuptan ulaşmak da mümkün. Kaydın ederinin ben de düşük görünüyor olması sadece benim gibi basit bir insanda hissettirdikleri ile ilgili. Bana göre fazla kaliteli geldi diğer bir deyişle.

7,50/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder