14 Eylül 2021 Salı

Wardruna - Runaljod – Ragnarok (2016)

 Bir süredir takip ettiğim grupların es geçtiğim albümlerini dinliyorum. Tüyler ürpertici atmosferi arşa uzanan bu albümüyle İskandinav ormanlarını, dağlarını, fiyortlarını dinleyicinin zihninde canlandıran Wardruna'nın zaten nasıl etkileyici olduklarına dair bir kaç kelam etmiştim. Bu seneki albümlerine hiç kulak veremedim zira 2021'e ait albümlere daha sıra gelmedi. Neyse, bu albüm bana 13. Savaşçı'ydı adı galiba, bir filmi hatırlattı. Arap bir elçinin yolu Viking kasabasına düşüyordu ve komşu dağın derinliklerinden çerçamura bulanmış ilkel bir kabilenin saldırısına uğruyorlardı. Bu albümün de atmosferik tarafı inanılmaz güçlü. Tribal, primitif, şamanik ve bazen tekinsiz, ormanların esintisi kadar ürkünç. Eksik olan taraf ise albüm boyunca alttan şırıl şırıl akan melodik bir güzergah ki ben pek bir önem veririm. Ayrıca benzer motiflere sıkça başvuruluyor.

7,50+/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder