3 Ekim 2017 Salı

Mustafa Sandal - İşte (2004)

Eski cdlerimi karıştırırken 2004/2005 tarihli pek çok yerli pop rock kaydına ulaştım. Ya ben doldurdum ya da hediye. Zaten başka bir ihtimal yok. Çoğunu da dinlediğimi sanıyorum. Şu an tekrar bir kulak atmamın sebebi gayet riyakarca söylemek gerekirse RYM sitesindeki ortalamamı biraz düşürmek istemem. Gel gelelim bu kayda. Öncesinde Mustafa Sandal'ın çıkış albümünü çok sevdiğimi ve defalarca zamanında dinlemiş olduğumu söylemeliyim. 90'lar Türkçe popu severim ama eski anılarımı yokedeceğini ve artık sevmeyebileceğim ihtimalini gözönünde bulundurarak tekrar dinlemekten kaçınıyorum. Bu albümle sayın Sandal, dünyaya açılmaya yeltenmişti. Yarısına yakını remiksler biraz Türkçe biraz İngilizce şarkılarla tam da albüm sıfatını hak etmese de. O zaman da eh deyip geçivermiştim, şimdi de peh diyorum. All My Life yaylılarla fena durmuyor gibi, ancak hiç sevmediğim Latin pop öykünmesi pek itici. Bırakın şarkıyı albümün en güzel anı müzikle uyumu tartışılır olmakla beraber o düdük kaydı ki Fıkra'nın başını da hoş kılıyor. Bu şarkı biraz erken dönemleri hatırlatıyor. Burada da akustik gitarın hoş bir katkısı bulunmakta. İsyankar'ın hele hip hop bölümü de düşünülünce sevilir bir tarafı yok. Yalnız farkediliyor ki düzenlemelerde bazı anlar bayağı öne çıkmakta. Yabancı eli değmiş gibi, bilmiyorum, Bülent Aris'in ismine rastladım. Kavrulduk ne kadar makyajlansa da oryantal bir şarkı. Tek tek tüm şarkıların üzerinden geçmeyeceğim ama genel fikiri anladınız. İlginçlik olarak Story'nin içine Gangsta's Paradise'ın kaçtığını ve kaydın en iyi parçasının Özetle ismindeki enstrümantal olmasının rastlantı olmadığını ekleyeyim.

5/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder